"Nemůže-li pravda býti projevena bez pohoršení, lépe je přijmouti pohoršení, nežli pustiti pravdu." Jan Hus 

Budou?

26. ledna 2013 v 21:16 | The Truth
Přijdou s novým prezidentem změny?

Tak máme po volbách, konečně. Samozřejmě ale vím, že to ještě není konec. Teď nastává to období, kdy všichni fanatiční fanoušci "Karla" (ano, nazývám ho familiérně, přestože ho osobně neznám a nesnáším ho, ale trochu se bojím, aby jsme si dobře rozumněli, protože mi občas připadá, že jeho voliči neznají ani jeho příjmení) budou nadávat, že se za nového prezidenta stydí, že chudák Karel a že všichni Zemanovo voliči jsou idioti bez mozku. No, ale co se dá dělat (samozřejmě je mi jasné, že kdyby vyhrál Karel, budou nasraní zase jeho odpůrci a tak dále), určitě to přežiju líp než tu neskutečnou mediální masáž, která probíhala těsně před volbami - orodování za Karla u rádoby-celebrit, nošení přiblblých odznáčků s Karlem jako pankáčem (můžete mi, prosím, někdo objasnit, co má tenhle člověk s pankáčema společného?) a fanatické "výkřiky" v diskuzích typu "když Karel zpíval hymnu, skoro jsem brečela, jak mě to dojalo" (ano, to je opravdu reálný výrok) - nebo že by to bylo spíš "já jsem se vám tenkrát dojal" jako to bylo v Cimrmanově hře Akt?

Ano, pokud to ještě nevíte, tak já Karla nenávidím, ale je mi ho i na jednu stranu tak trochu líto. Nechci ho jako prezidenta a nechápu, jak se mohl dostat do druhého kola prezidentských voleb. Přijde mi to jako naprosto paradoxní - spousta lidí nadává na vládu, Kalouska a pak jdou, a hodí do urny obálku s hlasovacím lístkem pro Karla? Co to je za logiku? Ano, můžete mi zase argumentovat tím starým dobrým "ale dyť prezident je jen loutka a nemá žádný pravomoce". Ano, Karel by jistě loutka byl (Kalouskova) a je pravda, že tolik toho změnit nemůže (alespoň ne tolik zásadního, jako vláda), ale jeho volbou přece dáváme jasně najevo, že jsme s vládou spokojení, že si s námi (a našimi penězi) Kalousek vytírá prdel, ale nám to nevadí, ba co víc, vítáme to a necháme si srát na hlavy za mohutného provolávání sláva.

Netvrdím, že Zeman je můj kůň, protože můj kůň byl úplně někdo jiný, protože vím, že ani on není čistý jako lilie a pravděpodobně toho moc nezmění. Stejně tak nečekám, že bude pečlivě a poctivě plnit svůj program a svoje sliby (koneckonců, na to jsme tady beztak zvyklý), ale ano, Zeman je pro mě menší zlo. A co se týče v reprezentaci naší země, myslím, že si s Karlem nemají co vyčítat. Oni totiž neZemanovci vykládají, že Zeman je hulvát, že neumí jednat s lidmi, chlastá a není reprezentatvní v zahraničí (přitom prezidenti ostatních zemí jsou dokonalí andělé) - kdežto Karel se svým nechutným projevem a neustálým spaním reprezentativní je. Karlovi fanatici také často uváděli, že je ošklivé, že se zaměřujeme na Karlovu zvracející mluvu, když on má jen vadu řeči. A že spí, protože je už starý a je nemocný. To je sice všechno hezké, ale k čemu nám napůl mrtvý, špatně mluvící prezident je?

A jestli přijdou ty změny? Nevím. Nevím totiž, jaké by měly přijít. A pokud nějaké zásadní přece jen přijdou, nemyslím si, že to bude od prezidenta. Možná od vlády... Možná by už ale bylo konečně načase, aby ty změny přicházely od nás, "obyčejných" občanů. Abychom se přestali krčit a poníženě snášet to, jak se s námi zachází. Ale jedno je jasné, články na blogu, diskuzemi na novinkách, statusy na fejsbuku, ani nadáváním v hospodě toho moc nedokážeme.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Tenisák Tenisák | E-mail | Web | 26. ledna 2013 v 21:31 | Reagovat

Máš pravdu. Nenávidí Kalouska a hodí to karlovi. taky nechápu. Na internetu jsem zjistil, že fanoušci Karla neumí prohrávat. Například z našeho spektra ( Táňa ) jsme nikoho neuráželi. Divná mentalita karlovců.
Ovšem teď tě naštvu. Hodil jsem to dnes Karlovi. Hodně jsem přemýšlel, a nevěděl. Dokonce jsem nechtěl jít ani volit. Ale nakonec jsem se rozhodl, že půjdu. Proč? Jak ty nemáš ráda Karla, já Zemanba. pamatuji si ho když vládl, jeho opoziční smlouvu a zavírání očí před korupcí.
Měj se jezky a ahoj :-)

2 Em Age Em Age | Web | 26. ledna 2013 v 21:32 | Reagovat

Myslím, že změny by přišly se změnou celého politického systému naší země, preident v parlamentní republice zase takový veta právo nemá, ale nechci tu nějak mudrcovat, protože o politice moc nevím. :-D  :-)

3 Adelaine Adelaine | Web | 26. ledna 2013 v 21:43 | Reagovat

"To je sice všechno hezké, ale k čemu nám napůl mrtvý, špatně mluvící prezident je?" Tohle mě pobavilo, pravda. :D A jinak vlastně souhlasím s celým článem.

4 Lady Diabolus Aki Mortem Lady Diabolus Aki Mortem | Web | 26. ledna 2013 v 21:51 | Reagovat

No, o politice moc nevím, ale já bych volila pana Schwarzenberga (snad je to správně...), protože na rozdíl od pana Zemana nikoho neopodstatněně neurážel.

5 Enitas Enitas | Web | 26. ledna 2013 v 22:24 | Reagovat

Souhlasím asi se vším. Skoro mi připadalo, že na blogu se vyskytují pouze lidé, co volili "Karla"... Naštěstí ne. Mně osobně hodně vadí ty jeho odznáčky a tak dál s čírem na hlavě. Schwarzenberg je pankáč jak vyšitej, no. Každopádně si myslím, že když se pořád tak každej ohání demokracií, měli by se všichni, kdo podporovali knížete, uklidnit a přijmout fakt, že vyhrál Zeman.

6 Ravicu Ravicu | Web | 26. ledna 2013 v 22:47 | Reagovat

Opět nezbývá než souhlasit!

7 Lith Lith | 26. ledna 2013 v 23:09 | Reagovat

Sice, jakožto pouze 16letá holka, do toho asi nemám co kecat, ale přiznám se, že i já fandila Karlovi. Jak už psalo dneska ve svých článcích a názorech mnoho lidí, jeho kampaň byla úplně jiného kalibru, nikoho neurážel ani nezesměšňoval. Pan budoucí prezident je pro mě jen velmi arogantní člověk, při jehož dnešní tiskovce jsem nevěděla jestli se smát nebo brečet. Samozřejmě je velmi inteligentní, ale z jeho vystupování se mi ježí vlasy hrůzou. Spodních deset milionu lidí? Bulváry? První slečna? Slávie versus Sparta?
Výsledek voleb je jaký je, snažím se ho respektovat, ale vím, že mi to nějaký čas ještě potrvá..

8 Ann Ann | 28. ledna 2013 v 17:10 | Reagovat

Myslím si (a to nejsem žádný velký Karlovec - začala jsem mu fandit až do druhého kola), že je lepší mít huhňajícího starého člena této vlády, než pana Zemana a to z několika důvodů:
1. podle mě se jako buran opravdu chová, jak píše Lith, je samozřejmě inteligentní, ale na můj vkus si je toho příliš vědom a rád se vytahuje. Karel se podle mě chová jako gentleman, zatímco Zeman mi příliš připomíná soudruhy (neříkám, že je to opravdu soudruh, ale přijde mi jako jejich takové téměř stereotypní zobrazení).
2. k tomu gentlemanství - jak může říct (jistě, řekl, že to byla chyba jeho štábu), že Karlova rodina kolaborovala s náckama, když je známo, že jeho táta a stejda bojovali v Pražském povstání v československých uniformách? A takovýhle věcí by se našla spousta. Celkově u něj pociťuju takovou... neúctu k jiným (mj. k novinářům).
3. nechci mít prezidenta napojeného na ruskou mafii. K tomu bodu není moc co psát, jelikož to je hold fakt (nejde jen o to, co píší média, znám i "lidi, kteří znají lidi..."). S tím souvisí i to, že prý celý prognostický ústav jsou agenti KGB, stejně jako Mečiar.
4. chci vědět, proč ho tak podporoval Klaus. Nebylo to třeba proto, že se Klaus, který shrábl peníze za amnestii, chce vrátit do politiky (hm...dejme tomu, že v ODS vystřídá Nečase, nebo si založí vlastní stranu, to už nechám na vás) a budou pokračovat ve svých nacvičených opozičních smlouvách? Jo, ještě jsem vynechala, že je známo, že Zeman je mstivý a s ČSSD si bude vyřizovat účty zcela zaručeně.
5. štve mě, že si hraje na levicového kandidáta. Mám dojem, že lidi si myslí (ostatně, to si myslí i když volí komunisty), že přivolají něco ze starých dobrých časů. Bohužel, podle věškerých informací, které mám k dispozici, bych řekla, že to bude spíše kapitalismus s ruskou tváří a to je něco, oč opravdu nestojím. (Ještě chci říct, že "dělat socialismus" tak, jak na to nostalgici vzpomínají je s otevřeným trhem albsolutně nemožné, takže smůla)

Abych nebyla tak jednostraný karlovec, co neumí prohrávat, napíšu tu i to, co vidím ošklivého na mém "koni":
a) především je to jeho spojení se současnou vládou. Já současnou vládu nemůžu cítit, ale Karel, jakožto ministr zahraničí, se pošpiňuje, řekla bych, pouze tím, že v ní zůstává.
b) HODNĚ mi vadí jeho proevropskost. Po Klausovi by to byl až příliš velký příklon na západ a to mi v nynější situaci nepříjde nejrozumnější.
c) názorově se s ním rozcházím i ve většině dalších věcí. Z velké části jsou to ty, ve kterých se shoduje s vládou (s tou která "nemá v plánu dělat sociální politiku", abych citovala Kalouse). To je víceméně obsažené v bodu a)

--- přesto, kdybych měla hlas, dala bych ho Karlovi. Jako politický subjekt ne, ale jako osoba samotná se mi velmi zamlouvá.
Proti jeho volební kampani nic nemám, u nás je na škole silná prokarlovská skupina, takže třetina lidí tam chodí s plackama (mnozí i teď), já jsem si žádnou neopatřila, ale přijde mi to jako pěkný nápad. Rozhodně se mi líbí, když se mládež dokáže pro něco politického nadchnout.
Takže jsem pro menší zlo. Celý národ se sice rozchází v tom, kdo to menší zlo je, ale jestli si mám vybrat mezi europskými a ruskými pány, zvolím si europské.

9 Tril Tril | 23. února 2013 v 22:14 | Reagovat

Jsi frajer. Souhlasim doslova s každym slovem.

10 MichaylRarmDrums MichaylRarmDrums | E-mail | Web | 5. září 2017 v 19:19 | Reagovat
13 BethanyGzw BethanyGzw | 25. října 2017 v 20:17 | Reagovat

Oh God. I don't know what to do as I have loads of work to do next week semester. Plus the university exams are nearing, it will be a stretch. I am already being nervous maybe I should <a href=https://about.me/jacobcharlotte>here</a> to calm down a little bit. Hopefully it will all go well. Wish me luck.

14 AlysonAqn AlysonAqn | E-mail | Web | 28. října 2017 v 0:01 | Reagovat

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama